Amerika Birleşik Devletlerinde 2016 yılında yapılan bir araştırmaya göre 18-34 yaş grubunda alışveriş merkezi ziyaretçilerinin ayda ortalama 156 dakikasını AVM'lerde geçirdiği tespit edilmiştir. Türkiye'de de pazar araştırma şirketi DORinsight’ın 10.573 kişinin katılımıyla gerçekleştirdiği “AVM Araştırması” sonucunda da Türkiye'deki AVM ziyaretçilerinin ABD'ye paralel olarak ayda ortalama 2,5 saatini alışveriş merkezlerinde geçirdiğini tespit etmiştir.
Modern hayatın vazgeçilmezi olan alışveriş merkezleri toplu yaşam alanları arasında en sık ve en uzun süre vakit geçirilen alanlar olmaktadır. Bu alanların hijyeninin sağlanması, ziyaretçilere olumlu bir deneyim yaşatılması için AVM'lerde ozon gazı kullanımı yaygınlaşmaktadır.
AVM'lerde ozon gazının dezenfeksiyon, ortam hava kalitesinin iyileştirilmesi ve koku giderimi için kullanılması mümkündür. Dezenfekte edici özelliği dışında ortamda bulunan oksijen miktarını arttıran ozon gazı AVM'lerin %60'a varan elektrik maliyetlerini azaltmada da son derece etkilidir. Havalandırma maliyetlerinin ciddi bir kısmı sadece AVM içerisinde VOC,CO2 miktarının azaltılması ve oksijenin arttırılmasına yöneliktir. Ozon jeneratörleri de bu noktada son derece ekonomik bir alternatif yaratmaktadır.
Bu bağlamda alışveriş merkezlerinde ozon gazının kullanılabileceği alanlar aşağıdaki gibidir.
Ozon gazı;
1) Genel havalandırma sistemine ozon gazı vererek AVM'nin boş olduğu vakitler ŞOKLAMA ile dezenfeksiyon, AVM'nin ziyaretçi kabul ettiği saatlerde ise limitler dahilinde ozon gazı ile ortam hava kalitesinin arttırılması ve dezenfeksiyonun korunması amacıyla
2) Tuvaletlerde dezenfeksiyon ve koku giderimi amacıyla
3) Çöp odalarında koku giderimi amacıyla
4) Sigara odası, personel odası ve karantina odası gibi alanlarda dezenfeksiyon ve koku giderimi amacıyla
5) Yemek servis alanında koku giderimi amacıyla
6) Mutfak egzoz bacalarında koku giderimi amacıyla kullanılabilir.
Sağlıklı günler dileriz.